Tuesday 24 January 2017

Outdoor Activies

Assalamualaikum,
Sabtu itu hari aku ikut mak aku bawak budak budak sekolah dia pergi outdoor activities dekat Kem PLKN Sri Impian.Budak budak bayar RM35.Murah bagi aku sebab banyak gila outdoor activities.Budak budak sekolah rendah.Whyla masa aku sekolah rendah takda outdoor yang seronok macamni *crycry

First activity yang budak budak ni buat adalah Flying Fox of course!Tempat flying fox ni dalam ceruk ceruk hutan.Kena masuk kampung orang dulu,pastu lalu laluan kecil dulu,pastu baru sampai.




Kawasan dekat sekeliling ni memang hutan sangat.Cantik nak menangis gitew sebab gambar lawa lawa.Nanti post lain aku tunjuk gambar nature.Mula mula lelaki dulu naik flying fox,pastu baru prempuan.Eh bukankah ladies first?lol.


 Yang tersepit sorang kecik tu anak cikgu.Tu la dia sorang ja macam kenit.Haha!



Masa naik menara ni punya lah rasa "ya Allah janganla benda ni runtuh,nak hidup lagi" lepastu rasa gayat.Tapi bila dah turun,my feel izzz like zzzzz.

Ni girl pulak.

Lepastu cikgu cikgu pulak.
Masa dekat atas menara sebelum nak berlepas,pelatih PLKN cakap dekat aku "pegang elok elok ye cikgu" tak menahan.Maaf ler saya bukan cikgu.Saya photographer sambilan tak berbayar.Hahaha


Moved to activity kedua yang budak budakni buat :Monkey Bar
Dulu masa aku sekolah agama,selalu main Monkey Bar dekat tepi sekolah agama.

Bukan musim budak PLKN,so anda semua selamat sebab takda air bawah tu.Paling aku lawak kalau budak yang panjat ni jenis badan macam buntat.Jatuh gedebuk.Kesian(dalam hati gelak adala sikittt)

Activity lepastu,Tarzan Swing.

Tarzan Swing ni memerlukan skill.Kalau skill gred E,jatuh wehh gedebuk gedebak.Aku skill gred B+ (perasan) sebab swing tu boleh.Nak berhenti tu terlolong lolong.

Next activity:meniarap bawah dawai(taktahu nama aktiviti be like)


Macam ikan salut tepung dah aku tengok budakni.

Dah selesai dah aktiviti kat ceruk ceruk hutan.Then,semua berjemaah jalan kaki balik kem PLKN.
Habis aktiviti dalam pukul 1 if im not mistaken. Break kejap sampai pukul 2.30.Sempatla merasa duduk katil perempuan dkt PLKN Relau ni walopon aku tak dapat.Yesss *fliphairseratuskali

Berkumpul pukul 2.30,pukul 3 bertolak jungle trekking dekat Bukit Relau (600++meter)



Mula mula aku geram sebab apa benda la jungle trekking lalu tanah merah.Habis kasut jadi tumit tinggi.Pastu tanya pelatih PLKN tu baru tau nak buat jalan pergi Kulim.Terus husnuzon u.u Hahaha.


And suddenlyyyyy!
Lepastu,dan dan bateri kamera aku habis.Cis.Perjalanan jauh lagi masani.

Paling aku support bila budak darjah 2 punya semangat berjaya trekking sampai habis.Hashtag sis sapott.

Salam sayang,syadiya.xx



4 comments:

  1. wahhhh bestnya! Malangnya elsa tak minat dah nak buat aktiviti macamnie since patah kaki huhuhu

    ReplyDelete
  2. Ju minat sgt aktiviti mcm ni tp skrg sbuk mmnjg xda ksempatan nak buat. Btw best nya aktiviti ni kan, pdedahan awal mcm ni ngn budak2 confirm pupuk minat dorg dgn sukan outdoor =D

    ReplyDelete
  3. Seghonok gilaaaaaaaa! I like adventurous activities, bestnya bestnya! 😄👏

    ReplyDelete

DO LIKE